søndag 18. mars 2012

Harlan Coben: Livstegn og Harde slag

.
Jeg hadde bestemt meg for å bruke bloggen til å holde oversikt over det jeg leser i år. Og for et par uker siden, leste jeg "Livstegn" og "Harde slag" av Harlan Coben, og plutselig var det vanskelig å holde løftet til meg selv. Jeg hadde rett og slett ikke lyst til å si noe om de bøkene, og det har jeg fortsatt ikke.

Ikke fordi jeg synes de er dårlige, men fordi jeg rett før hadde lest Mo Hayder, og jeg synes det meste blekner i forhold til henne, og det er vanskelig å finne ord som yter Coben rettferdighet, uten at det høres kjedelig ut.

Og kjedelige er de ikke, disse to første bøkene med Bolitar som hovedperson. Eller, litt kjedelig er det at ramma er sportsverdenen, en verden jeg ikke forholder meg til til vanlig. Men da jeg lå på sofaen, under et teppe og var inne i en krimstim, var det helt greie bøker å lese.

Og ja, jeg kommer til å lese flere Bolitar-bøker. Men det er ikke sikkert jeg kommer til å si noe om dem heller...
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar