tirsdag 28. februar 2012

Mo Hayder: Borte

.



Mo Hayder klarte det igjen, å få meg til å ville sitte i en stol og lese bok, heller enn å f.eks. gå ut i det fine været.

Det er ikke nødvendigvis en ulempe at det går opp for meg tidlig hvem gjerningsmannen er, som det gjør her. Mo Hayder klarer å holde meg fanget som leser, jeg liker å se saken bli nøstet opp. Hennes karakterer har sitt å bære på og spøkelser å slåss med, uansett om de befinner seg på rett side av loven eller ikke.

Verden er et farlig sted, det får man igjen bekreftet i denne boka, og igjen grøsser jeg, og kjenner litt på mine egne spøkelser.

Sakset fra Gyldendal:
En bil er blitt stjålet. Men det er ikke noe vanlig biltyveri. Bilen ble tatt med makt fra eieren. Og i baksetet satt en passasjer. En jente på elleve år. Hun er fortsatt savnet.
Gjerningsmannen tar snart kontakt med politiet: Det er begynt, sier han, og det kommer ikke til å ta slutt. Jack Caffery vet at mannen vil gjøre det igjen.
Mo Hayder har skrevet åtte internasjonale bestselgerkrimmer. Bøkene hennes er oversatt til over tjue språk. Borte er tredje bok i serien om politidykker Flea Marley og etterforsker Jack Caffery.
Ritualer (2010) og Hud (2011) var de to første.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar