torsdag 23. februar 2012

Mo Hayder: Hud

.



Mo Hayder er aldri feil for meg, bøkene hennes får meg til å grøsse, og jeg liker å grøsse. I alle fall av og til.

"Hud" er andre boka i serien om Jack Cafferty og Flea Marley, og den fortsetter der den forrige boka, "Ritualer", stoppet. Selv om jeg liker Hayders frittsående romaner bedre, er det et godt driv i denne boka, også, og mitt behov for det litt makabre blir dekket. Siden jeg, utenom å være en krimleser, også samler på medisinske leksikon, fikk jeg mye å boltre meg i her, uten at jeg skal si noe særlig mer om akkurat det.

Sakset fra Cappelen:
Det oppløste liket av en ung kvinne blir funnet i nærheten av et nedlagt jernbanespor utenfor Bristol. Alt tyder på at hun har begått selvmord.
Men Jack Caffery er ikke så sikker. Han er på sporet av noe som ikke er helt menneskelig, som skjuler seg i krokene og glir ubemerket inn i husene. Og for første gang på svært lenge føler han seg skremt.
Mo Hayder har skrevet åtte internasjonale bestselgerkrimmer. Bøkene hennes er oversatt til over tjue språk. Hud er andre bok i serien om politidykker Flea Marley og etterforsker Jack Caffery. Ritualer (2010) var den første.



.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar