fredag 6. juli 2007

Pindias krig fortsetter...

... og det skal den gjøre til den siste sneglen er borte fra hagen hennes. OK - ikke den siste sneglen, akkurat, de vanlige skogssneglene skal få bli, og alle snegler med hus får automatisk oppholdstillatelse, men de slemme sneglene fra Iberia, de skal bort. De har rett og slett ikke noe her å gjøre, og jeg synes de skal dra hjem til der de kom fra...
En gammel dame jeg vet om, synes de er ekle, for, som hun sier: "De gjør det med seg selv". Og ja, de gjør det, sneglen er i stand til å befrukte seg selv, for deretter å legge 400 egg. Det betyr at de 74 sneglene jeg akkurat har puttet i saltvannsbøtta sånn at de kunne oppløse seg til slim, faktisk utgjør en forskjell i hagen min. 74 snegler med 400 egg hver - det kunne blitt veldig mange nye snegler... Men takket være meg, Pindia Pampistiko Pampibanon, blir ikke de noe av i alle fall. Og kampen fortsetter. Og til den journalisten i lokalavisa som skrev at snegler bare spiser dødt plantemateriale; du har ikke møtt mine snegler. Eller kan hende det bare er mine snegler som ikke har lest avisa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar