torsdag 13. mars 2008

Suburban Kids With Biblical Names



En gang sa en av ungene til meg: "Mamma, du hører bare på gamle menn som synger stygt". Nå er ikke jeg umiddelbart enig i det, men et snev av sannhet kan det nok ha vært i det - det kan ha vært midt i en langvarig Lou Reed periode, for eksempel. Men selv om man liker gamle menn som synger stygt, betyr ikke det at man må forkaste alt som er nytt.

OK - det var navnet som fikk meg til å høre på disse unge mennene fra Sverige. Når et band kaller seg noe sånt, må jeg bare ha dem i samlinga mi. Jeg har lurt på hva som fikk dem til å velge nettopp det navnet - og svaret fant jeg på Wikipedia, de har oppkalt seg selv etter en tekstlinje fra "People" av "Silver Jews".

Jeg har ting jeg er mer glad i i platesamlinga mi, men likevel: jeg synes dette er morsomt og sjarmerende, og det får meg til å smile litt, og til å gå litt fortere og gladere når jeg har det på mp3-spilleren og går tur - og det er jo noe, bare det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar