søndag 16. november 2008

Bønnesvar og begjæringer

.
Nei, det er ikke mine ord. Det er mannen på TV som gjentar det igjen og igjen. Jeg, som ikke visste at det fantes en kristen TV-kanal inne i mitt TV, sitter fascinert og glor. Egentlig jobber jeg - jeg har strukket deadline så langt det er mulig, og må levere tekst og foto . Men mannen på TV gjør det umulig - jeg må bare se litt til, og høre på den kunstige måten han snakker på - med hvisle-s når han sier Jesus, og en bitteliten e i slutten av ordene for å holde dem litt lenger. Og jeg tenker at det har han lært på et kurs, jeg har hørt flere snakke sånn, at folk som ellers ikke hvisler gjør det når de sier Jesus.

Og jeg lurer på om hvem som helst kan sende TV til alle, også til sånne som ikke har bedt om det, som meg, og jeg tenker at da kan det bli flere morsomme opplevelser i TV-kroken enn jeg ante. Og jeg tenker at når de klarer å putte en kanal jeg ikke har bedt om inn i TV-en min, burde de vel klarer å gi meg svensk TV også - det er min begjæring....
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar